Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 10 February 2011

aku


kenapa aku?
kenapa kebahagian lain yang dicari..nikmat lain yang diberi?
adakah aku ni seorang hamba yang tidak pandai bersyukur?
Allah tak sayang aku ke?
aku ni dah jadi orang jahat ke?

sebagai manusia tak seorang pun dari kita ni akan terlepas dari dugaan.seringkali dikuasai nafsu, aku selalu lemas dan tewas. kadang kala aku ni cepat berputus asa.aku tau segala dugaan, kesusahan dan segala sakit hati yang aku terima selama ni adalah pembalasan.kifarat dosa yang telah aku buat.nafsu lawwamah yang suka menyesal apabila membuat kesalahan.suka mengeji diri namun tak pernah betul2 berusaha untuk bertaubat.

aku berjanji dengan diri aku...aku nak jadi orang terbaik.dah nak kawin pun..kalau perangai aku tak elok, macam mana aku nak jadi isteri yang baik,ibu yang baik.

kalau tak kuat iman, bila ditimpa masalah mesti akan bertindak mengguna hati.bukan guna fikiran.semoga aku tak jadi orang macam tu..

No comments: