Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 30 September 2009

semalam blackout

malam semalam memang panas.dahla seharian aku sudah keletihan kena berlari-lari main sukan dipadang.bila mata dah ngantuk yang aku geram nak tidur pun tak boleh,sebab keje sekolah punya lah banyak sampai nak tercabut otak aku.mata dah kuyu, otak dah tepu.dalam esak tertahan akhirnya keje aku siap juga... pukul 1.30 pagi.macam gampang!

bila aku lelap? aku pun tak tahu.tau-tau saja aku celik mata, rasanya panas betul.kenapa sunyi semacam ni? hati aku dah tak sedap.aku tolak-tolak kepala kacip.aku sound: kenapa tutup kipas ni?

selalunya kacip aku kuat tidur.susah nak bangun.tapi semalam lancar je dia jawab: blackout kot.sekarang pukul 2.30 pagi.

aku jadi tak puas hati.baru nak lelap ni..kacau betul.dalam mamai aku melangkah malas pergi cari suis kipas.celaka!! letrik tak ada.sambil pejam mata aku melangkah balik ke katil yang tak berapa empuk tu.

panas tak payah cakap sampai aku tak boleh tidur.agaknya kacip pun tak boleh tidur.aku nampak dalam kesamaran dia mengiring ke kanan, ke kiri.tiba-tiba Linda yang kat hujung sekali jerit MAK!! aku terkedu.

Yat yang dah memang penakut ni terus saja kejutkan Lina kat tepi.Boleh plak Lina tiba-tiba pula jerit ALLAHU AKBAR..ALLAHU AKBAR dalam kegelapan tu.alahai..adakah dia terkejut tengok yat yang dah macam pontianak harum sundal tengah-tengah malam?aku pun naik cuak plak.

dah hempuk-hempuk kepala, baru dia sedar,dia senyum sambil berkata.. Ya yat??

Ida pulak tiba-tiba sambil mata pejam mengibas-ngibas badan dengan bantal.kenapa semua orang buat menda pelik-pelik tengah gelap ni??

aku jadi tak faham!kesimpulannya, blackout semalam memang lain daripada biasa..

pagi yang indah esoknya aku tanya apa yang mereka buat semalam masa blackout?ini jawapannya...

Linda: aku celik mata tiba-tiba nampak gelap sangat.tu yang aku jerit.
Lina : mana ada Lina cakap apa-apa.(muka stern memang blur)
Yat : yat tak leh tidur.sebab tu kejutkan orang.
Ida : panas sangat.sebab tu kipas ngan bantal.
Ira n Syuhadah : Blackout ke semalam?????

sengal!!!

1 comment:

ladyhaneem said...

mmg la sengal habis!! hahahaha....blackout leh lg dok wat lawok gitu..waahhaha