Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 3 June 2010

dari student mau jadi penjawat awam


alhamdulillah.. setelah sebulan berhempas pulas mencari kerja secara online, akhirnya orang kesayangan saya dah berjaya dapat kerja. saya pula yang lebih-lebih gembira. kenapa saya gembira? mestilah kerana saya yang menjadi tukang menulis email sampai naik kematu jari ni menekan key-board mencari kerja (iya! agak exaggerated disini).


tajuk kerjanya senang saja, seorang engineer di miyazu. tapi mendengarkan bahagian stamping saya jadi tertanya-tanya apa yang orang buat di stamping department ya? bunyi nya macam cop setem saja. haha saya memang buta engineering biarpun orang disekeliling saya termasuk abah dan juga adik saya orang engineering.


saya pula sekarang berada di maktab johor bahru. arghh... hati masih memberontak kerana tak sampai dua minggu di rumah saya perlu lagi balik kesini. kalau untuk jalan-jalan seronok juga, ini ada kursus induksi selama hampir 3 minggu! saya tahu kursus ini penting untuk proses pengesahan jawatan nanti tapi otak saya sudah agak tepu untuk menerima apa-apa output lagi setelah habis final exam 2 minggu lepas.


paling geram saya sudak tiada kereta lagi. rasa macam hilang sebelah kaki pun ada. sekarang hanya ikut orang dan sudi menumpangkan diri.hahaha semoga induksi ini cepat berlalu. amin..


saya agak merindui orang-orang yang jauh dari mata. harapnya kalau si dia ada kelapangan waktu, singgah2 la jenguk saya di sini.hehe. tambah lagi perkara menggeramkan. cuti sekolah ini saya terpaksa duduk di jb.jadi semua kenduri kawen kawan-kawan serta saudara-mara tak dapat saya pergi. ingatkan masa di UK saja saya tidak berpeluang. nampaknya tahun ini pun sama. baiklah, saya akan anggap bahawa saya sekarang sedang menikmati musim luruh di taman bunga Leeds.

1 comment:

Nursyawalina Sulong said...

induksi tak best...huuu..tunggu result dia pun tak best..dkt stahun kot..cesss..haha