Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 2 June 2011

panas


saya sekarang menghabiskan cuti di rumah di Kota Bharu. cuaca sekarang agak extreme. agaknya memang betul kata orang, dunia dah nak kiamat, dunia dah tua! rasa macam banyak je dosa saya ngan Allah.saya takut!!!

kalau di Parit Baru, balik sekolah je saya akan pasang aircond kuat2.untung katil tu saya dah letak betul2 bawah aircond. nah kau rasakan! tapi selalunya trick tu tak jalan, cuaca panas sangat kat luar, tambah pulak saiz bilik saya yang agak besar di rumah warden tu. membuatkan saya selalu saja rasa nak buang je aircond. macam tak ada gunanya.

kadang2 saya balik rumah sewa saya. sejuk! sebab rumahnya 2 tingkat.rumah kayu pula tu.memang terbaik untuk baring2 sambil berangan. alahai teruk betul perangai anak dara ni kan.tapi saya ni dah kira baiklah, jarang2 balik rumah sewa tu tengok mbah (nenek). saya lebih suka panggil tuan rumah saya dengan panggilan mbah. kedengaran lebih mesra lagi..hihih tiba2 rasa rindu dengan mbah pulak.teringat mult dia pun boleh tahan. kalau nak tau dia sakit ke tak, senang je. kalau dia tak berenti cakap tu, hah eloklah dia.kalau tak, something is wrong ^_^

betul kata orang, kita takkan menghargai sesuatu benda sehinggalah kita kehilangannya. sekarang saya dah rindu mbah, padahal masa di Parit Baru saya rindukan mama dan abah. Baguslah, sekurang kurangnya saya dapat merasa kasih sayang orang yang tidak pernah kita kenal, tapi orang itu telah menganggap kita seperti keluarga mereka sendiri.. TQ Allah.

ingatlah pesan saya ni, menda yang kita nak tidak semestinya terbaik untuk diri kita..

No comments: