Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 26 March 2012

Aku disini

Masuk hari ini dah dekat 2 tahun aku duduk di Kg Parit Baru, Sabak Bernam.
Selama setahun aku jauh dengan kekasih hati, dah lebih 6 bulan kahwin pun kami masih tak ada rezeki duduk sebumbung lagi.
Tapi kehidupan disini banyak mengajar aku erti kehidupan.
Say whatever you want to say, tapi bagi aku kampung ni ada banyak kenangan sentimentalnya yang tersendiri.

Kalau aku tak duduk kat kg ni, mana aku reti tengok orang kg kerja siang malam
just nak bagi anak anak sekolah. hantar anak datang sekolah pon naik moto buruk je. Kalau keta pon keta yang macam zaman jepun punya dah.
Lainlah kalau kat bandar..sume orang nampak high class.
masing masing berlumba nak nampak kaya, kan kan!
Kita ni nampak cabuk je naik Myvi.

Kat kg ni, aku rasa sume orang sangat menghormati.
bayangkanlah kalu tiap kali aku ada check up kat klinik, mesti orang yang lambat datang tu akan tawaf satu klinik just utk bersalam.
First time aku tengok budaya kat sini...agak terkedu jugaklah.kalau kat bandar?
hihihi buat tak tahu jelah.

Alangkah bestnya kalau aku ada rumah sendiri.
Tapi berbaloi ke? aku jumpa hubby seminggu sekali je.time cuti sekolah bolehla kalau nak duduk sekali.
Akibatnya mak aku jadi salah sorang penentang yang paling hebat bila aku cakap pasal rumah, my own house O_o
tapi... tak salah kan????

Aku sangat bersyukur la sebab antara kawan kawan aku yang pjj, aku ni kira yang paling dekat la.2 jam je.hehehhe
Sedih gak tengok kawan kawan yang hanya boleh jumpa time cuti sekolah je.
Aduhhh.. insaf kejap!
Lagipun macam Allah dah banyak permudahkan hidup aku, sebab yang tu dia susahkan sikit.hehehhe
Dapat anak pun cepat je. Dahtu aku takde alah papepun.Tobat tak pernah sekalipun aku muntah.
Alhamdulillah... pergi check doc pon sumenya ok.
Alhamdulillah lagi.

Jadi aku akan cuba jadi ummi yang kuat.
Untuk semua orang yang bergantung pada aku, esp my miracle.Inshaallah.

No comments: