Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 17 October 2010

carut

tangan aku laju menaip keyboard laptop yang agak lanjut usianya, sebelum dapat kat aku, rasanya dah pernah ada 8 tuan komputer buruk ni. jadi secara rasminya aku jadi tuannya yang ke 9.macam gampang, terlepas nombor ong-8.

keyboard memang terbaik.ko tekan 2 3 kali pun belum tentu keluar hurufnya.laju tak payah tanyalah, nak start program saja dari zuhur, sampai asar pon belum tentu boleh guna.tapi jangan kalut, laptop ni style lagi, bila kita tolak ke atas untuk bukak screen dia, siap ada bunyi tik tik tak lagi, menandakan bila-bila masa boleh patah dua screennya.

dalam hati aku menyumpah tak habis. cikgu-cikgu tua kau jangan cari, pukul 2 dah sampai umah.balik bagi susu kat anak kot.tak paham bahasa agaknya, waktu opis abis pukul 2.30. aku je yang berdedikasi balik tiap-tiap hari sharp 2.30.yang lain, haram...

pedih-pedih mata, aku pandang pula tivi kat atas almari.kecik je, tapi cukuplah buat hiburan di kala tengah hari macam ni. celaka, citer Alisa. cerita paling tak bertamadun abad ini. cerita alisa ni, ko miss la berapa minggu pun, bila tengok balik mesti kau rasa macam tak tertinggal apa pun.cerita lembab buat aku rasa nak hempuk meja je. tekak pun kering .

dalam kesamaran aku pandang depan, nampak kain putih. aku dah rasa tak sedap.takkan hantu pulak pakai kain sembahyang tengah hari buta macam ni.aku zoom lagi, oh..ustazah mai tengah semayang rupanya.patutla kejap ada, kejap tak ada kepala dia.

aku pun nak pergi sembahyang. dari tadi asyik mencarut saja.tak sempat nak angkat punggung, ada orang sound aku.

"wei, tak reti nak balik ke? "

cancel, sembahyang kat rumahla.

No comments: