Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 31 October 2010

hari ini 27

sebagai seorang wanita aku agak mempunyai masalah dalam memahami otak serta cara pemikiran makhluk berhalkum.ini menyebabkan hubungan aku dengan kaum ini kurang lancar, malah setiap conversation pasti berakhir dengan perbalahan ataupun perang mulut.

contohnya bila aku bercakap pasal kahwin, si dia mesti xmau layan.malah sering mengubah topik perbincangan.bila aku suarakan ketidakpuasan hati,dengan bersungguh-sungguh si dia akan menafikan.katanya,tak pernah pun dia alih topik bila bercakap dengan aku.

paling aku tidak faham si dia paling takut untuk menyuarakan hal kahwin dengan famili.seolah-olah cinta kami adalah cinta terlarang ataupun cinta budak hingusan yang masih belum layak untuk bercakap isu kahwin.come on lah, im 24 already!orang lain tidak keterlaluan untuk aku katakan, masing-masing sudah mengelek 2 3 orang anak.

mungkin juga dia bukan jenis yang suka berkeluarga.not a family man.mungkin dalam waktu sekarang, dia selesa dengan hubungan bf-gf macam ni. entahla, aku pening memikirkan apa yang dia suka.kadang-kadang aku rasa yang dia hanya berpura-pura cakap teringin nak berkeluarga sebab nak gembirakan aku.aku tau dia sayang aku,mesti dia nak gembirakan aku.

memikirkan yang kami sudah lama begini (bf-gf) buat aku sakit hati.tambahan lagi kami berdua masing-masing sudah kerja, lagi buat aku sakit hati.kawan aku yang sekelas dengan aku,khabarnya sudah nak kahwin bulan 12 ni.lelaki pulak tu, sama posting dengan aku.duduk sarawak pulak.lagila buat aku sakit hati, kenapa dia boleh buat tapi bf aku tak boleh.

mungkin ini yang aku kena hadapi sebab cari anak sulong.tapi rasanya member aku pon anak sulong jugak.entahlah, agaknya dia orang bandar.tak sama pemikirannya dengan orang kampung macam aku ni.kalau boleh nak settle down cepat-cepat,bela anak, beribadat kepada Allah dan tunggu mati saja.

fikir menda-menda macam ni buat aku rimas.kan dah tumpah nescafe ais aku atas meja... ^$%&**&*( grrr

No comments: