Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 31 May 2009

hari ini 12-aku sibuk

satu demi satu aku belek.dari muka surat satu sampai dua puluh lima.tak puas hati aku belek lagi dari muka sepuluh.hari ini aku sibuk.aku tak ambil port cerita kak hajar beranak,aku tak ambil port berita pasal manohara kena dera dengan raja kelantan dan dah lari balik jakarta,aku tak ambil port bas yang bet naik ke london langgar orang.aku tak peduli semua itu.yang penting aku kena cari sesuatu dalam beratus-ratus helai kertas ini.sebenarnya dah lama aku cuba cari,cuma kali ini tak kena gaya je,macam tak ngam.selalunya cepat je aku jumpa.

tiba tiba rasa baran! rasa nak marah orang! rasa macam nak menyumpah.nasib baik merry ada kat bawah maka aku kena bersopan.kalau tidak dah lama aku bertempik maki semua orang yang ada disepanjang laluan aku nak ke dapur.aku bukak paip isi air dalam gelas.aku tak tuang banyak pun,lebih sikit saja dari separuh.aku minum seteguk.seteguk lagi.dan aku tiba-tiba rasa sejuk.baran aku dah hilang marah aku dah hilang.dengan riang aku berlari-lari anak naik semula ke bilik aku.

sumpah aku dah cuba nak baca buku.bukan aku tak cuba tapi otak aku ini kejap-kejap teringat dekat nikon d60,kejap-kejap teringat dekat telefon w980i.aku pandang keluar tingkap nampak langit merah menandakan waktu untuk tengok melodi,tengok nona dan mungkin masa untuk makan supper.gila otak aku tak nak fokus,aku nak buat camne lagi.sekali lagi aku cuba.tambah-tambah lagi tadi berpeluh habis angkat katil bawak masuk bilik yat untuk mak syaza,manalah aku ada daya nak belajar lagi.tapi demi pertahankan maruah aku daripada pandangan serong orang kampung aku sambung balik belek kertas ini.dan di balik kesamaran aku tersenyum.dah jumpa!!!

oh...syimal tu kiri.aku jadi puas hati.mungkin esok aku dapat seratus ujian arab.

p/s:tahniah utk k.hajar.gua exam arab esok.buku bila cinta bertasbih ni gua baca pas abis exam!

3 comments:

ladyhaneem said...

gila....semato2 nk cari satu word..moody habes...hahahah

p/s: bila cinta bertasbih the movie..mmg wujudla....tayangan serentak di 4 negara nusantara...huhuhu

Aisyah said...

betul ko ada movie.tak pernah dengar pon

ladyhaneem said...

google...adola...haha