Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 16 May 2009

hari ni 7-mazhab mana ni?


pukul 10 semalam tiba-tiba rasa nak minum nescafe.aku turn bawah,buka lampu,terus aku terpa kabinet.cantik!aku jumpa 2 packet instant cappucino.rasanya dah betul ini aku punya.kalau orang lain punya pun apa aku kisah,kempunan sangat dah ni.aku tekan suis pemanas air,dua minit tunggu air pun dah didih.ting!masuk air,masuk instant,masuk gula.masyuk..siap cappucino satu.

dah minum habis segelas besar,mata tak boleh tidur pulak.eh tak sembahyang isyak lagi ni.aku ingatkan diri sendiri.lepas layan karaoke slow rock setengah jam,aku pergi tandas,ambil air semnbahyang.siap 4 rakaat isyak,aku sambung lagi dua.alang alang mata tak leh tutup ni,aku sambung baca buku.adalah dalam 80000 perkataan aku buat karangan.kalau tak dapat seratus exam nanti,aku tak tahulah.

dalam pukul 3 pagi,aku terasa nak tidur.hati dah mula rasa tak sedap.rasa lain macam je,tapi tak apalah.letak kepala atas bantal tak sampai 3 saat,aku dah mula bermimpi berpimpin tangan dengan david beckam.pukul 11 tgh hari baru bangun esoknya.

sekarang dah pukul 10 malam balik,rasa tak sedap hati aku datang balik.eh apa yang tak kena ni.terlebih makan daging kambing ke tadi?apa barang jadi darah gemuruh lepas makan kambing.aku pergi serang syaza.

pukul berapa sembahyang subuh?

bila subuh masuklah.dalam pukul 3 dah boleh sembahyang la kot...
aku telan air liur

habis tu yang kau dengan yat cakap pasal jama', tu apa?

oh maghrib dengan isyak la.

aku angguk perlahan,pastu kasik senyuman paling manis untuk syaza.lekas-lekas aku tutup pintu bilik dia,cover muka pucat.gampang!macam mana aku boleh pergi jama' isyak dengan subuh?tak sekolah ke dulu?arghhhhhhhhh

7 comments:

Anonymous said...

hahaha...buat lawak betul la. ingatkan solat sunat rawatib ker.hahhah...sakit perut

Ain said...

Gilo lah mung mek cah...hihi..Tu nasib pergi tanyer syaz.Kalu yakin ajerk.Ntah berbulan2 mung jama'subuh ngan isyak

Malu bertanyer sesat jalan :P

Aisyah said...

eh kena dengar cerita aku dulu,baru nampak logiknya aku salah paham.

Mocha Ghost said...

hmmm,
jama' subuh dengan isyak? Takleh bayang macamana la cerita yang bleh melogikkan salah paham tu

ladyhaneem said...

no comment...hehehhe...*gelak jer aku mampu weh* nampak sgt mum blur..hahaa

Aisyah said...

haneem:sumpah masa tu aku tak teringat lansung xleh jama' isyak ngn subuh.

pensel kontot said...

mu naim lilbanat key :P