Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 9 May 2009

lelaki selalu begini IV

[edited]

harini aku sudah buat keputusan mahu break sementara.aku sayang dia, itu yang pasti.tapi aku harus juga berfikir untuk diri sendiri.terus terang aku katakan dalam setahun ni,aku banyak makan hati.terlalu banyak,sampai dah tak ada hati.pathetic kan?
tapi itulah yang aku rasa.siapa yang tak makan hati,kalau dia cuma berubah untuk 2 3 haru saja,lepas tu back to normal.aku tak marah kalau dia sibuk! aku tak salahkan dia,tapi aku rasa agak terkilan bila dia gunakan sibuk tu,sebagai alasan untuk abaikan aku.satu lagi,aku rasa dia sudah jadi orang yang kuat mengeluh semenjak dua menjak ni.nak tanya kabar aku sekali sehari pun susah,maksudnya aku ini tiada apa-apa bagi dia

shabery chik pun hari-hari update facebook.menteri tu.sibuk juga.ini kisah betul ok,yat ada fb dia!

dipendekkan cerita,pergaduhan kami sudah masuk bab ungkit-mengungkit.aku memang kalah dalam bab ni.terasa macam orang salahkan kita atas setiap pengorbanan yang dia lalui.nampak seperti semua yang dia lakukan bukan datang dari hati yang ikhlas.menda-menda macam ni,buat aku terfikir,ikhlas kah dia selama ini??
jadi baik aku jauhkan diri sebelum aku pula yang mula mengungkit (T_T)
sangat cemburu dengan perempuan paling power-ini bukan siapa-siapa.perempuan paling power adalah perempuan yang jadi no.1 dalam hati pasangannya.mengalahkan semua perempuan dalam dunia ni.huhu i wish to be someone's perempuan paling power.

sekarang terasa seperti mahu tengok wayang-mungkin cerita yang tidak best-star trek.ada orang mahu ikut?lelaki sahaja!!!
terharu ada teman seper'blog'an tulis pasal kisah sedih aku.boleh baca disini-macam batu bersurat aku tengok.

--------------------------------------------------------------------

sekarang musim exam kan,aku tahu semua orang tengah struggle.aku pun sama.stress pun betambah-tambah,makan banyak,nangis banyak,merajuk pun banyak.ampunkanlah aku

tapi exam bukanlah alasan untuk sentiasa tenang.aku tak tenang pun.salah aku kah..salah orang yang aku gaduh kah...atau takdirkah??? huh harini gaduh lagi

kenapa aku susah nak faham manusia?aku ni bukan manusia ke?tangan ada muka ada kaki ada.hey, aku manusia lah!aku ke yang mengada-ngada? mungkin ya, sebab aku tengok orang lain tak pernah pula gaduh selang 2 3 hari,jadi sangat besar kemungkinannya aku lah yang bermasalah.ME! (T_T)
masalah aku hanya satu..
terlalu mengharapkan orang bagi perhatian pada aku
dah tak dapat..berguling2 lah.salahkah, aku panas bila 4 5 texts aku,satu pun dia tak balas? susah sangat ke nak

1-amik talipon
2-tekan reply
3-type sikit2
4-tekan send

hmm..mungkin susah,ada 4 steps

aku sudah cuba memahami,
lelaki ada kawan-kawan mereka sendiri,sama pentingnya dengan kita
lelaki ada aktiviti harian mereka sendiri,juga penting
tapi apa nak buat,aku still rasa excited macam baru mula-mula kenal
rasa berkobar-kobar lagi
tapi lelaki biasalah,kalau dah nak masuk 4 tahun..
mana nak sama dengan perasaan waktu baru kenal 4 minggu
LELAKI SELALU BEGINI
aku cuba memahami yang manusia berubah seiring dengan waktu
semoga aku pon berubah,nak jadi juga macam lelaki

baik layan ustaz,hensem jugak

6 comments:

Che said...

"sebab aku tengok orang lain tak pernah pula gaduh selang 2 3 hari,"

ade je tuan puteri oii org yg gado selang 2,3 ari..hehe..bg aku tu adalah perkara biasa yang berlaku pada kami..hahaha

bile aku bace posting ni, aku rase aku same mcm ko dan die same cm ko pnye lak...hahahha..jgn isau, tu perkara bese je tu..sok2 okla.... =)

Nursyawalina Sulong said...

lol
jeles plak tgk orang bgaduh ni
waaaaaaaaa

Mocha Ghost said...

lelaki memang cenggitu.
yg best time bercinta nie time mengorat jek, mula la dalam kepala otak benda kreatif benda yg nak dibuat, nak tarik phatian awek yg di idam tu.

Bila dah dapat, dah slow la sket. Tapi dun worry my dear, sayang orang lelaki tetap membara n tak boleh diukur dengan berapa kali text. Dalam ingatan maybe anda ni takder or no 10, tapi dalam hati, anda carta top 5.heheheh...

ladyhaneem said...

sabar sabar dan sabar

Aisyah said...

che: ko jangan buat biasa,nanti jadi macam aku.sudah letih nak buat baik kat orang,orang layan kita macam sampah

intan:xbest pon gaduh.mungkin jadi meleret2 mcm sekarang.

mocha:kasih syg perlu ditunjuk la.baru orang tahu,kalu x,mcm mana nak kongsi perasaan kalo masing2 ingat dihati tapi wat bodoh jah.paling aku kecik hati,maing ungkit2 pulok.

haneem: aku ni api,cepat terbakar!!!

Che said...

aku sng je tuan puteri...aku wat pe yg terbaik utk kami..sama ada die nk hargai atau tak lps tu, terpulanglah kan?dn die still appreciate it even though kadg2 die wat aku sakit ati gak..so i'm grateful for having her..

jgn mkn ati sgt..jgn sdey2 sgt..sat lg nk blek malaysia dh,enjoy ur life there...

p/s: shabery chik x update pon fb die tiap2 ari..assistant die je tlg updatekan..baru nmpak mesra rakyat..hehe