Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 29 May 2009

kisah budak solehah dan aku dapat hadiah

"ini yang buat aku naik darah ni.time orang nak guna buku la,dia nak hold."gila apa pagi pagi buta lagi kacip aku sudah mula membebel.aku tengok muka dia sikit lagi nak sama dengan susan boyle masa makcik tu tengah bagi double fuck kat paparatzi.

"habis tu ko nak pulang ke tak ni.mahal tu bai,sehari 40p cukup seminggu makan charcoas pun lepas."dalam otak dah terbayang kalau ada 40 orang macam syaza kayalah library.ini satu penganiayaan secara terang terangan! mungkin perlukan satu tunjuk perasaan lagi.

"memang sengal la sapa yang hold buku aku.aku tak kira,mati pun aku takkan hantar buku ni."dan akhirnya perbualan kami terhenti disitu kerana tiba-tiba yat datang sambil menyanyi-nyanyi riang lagu gagap.dan aku masa itu rasa nak hempuk saja pakai chopping board,baru lepas ini dia jadi betul betul gagap.

ini perbualan minggu lepas.bagi aku perkara perkara macam ini memang biasa berlaku.nama je perpustakaan university,tapi bilangan buku untuk satu-satu tajuk cuma ada 2 atau 3 buah saja.gampang!dahla komputer untuk online catalogue pun hanya ada 5 saja yang boleh pakai.memang tak ada kerja lain agaknya,buat orang darah tinggi saja.sekarang aku punya denda buku dah lebih 20 pound.celaka betul.20 pound itu sudah boleh beli 2 helai baju campur tolak subway 6 inch.

tapi kacip aku ini bagus orangnya boleh dikatakan solehah juga.demi nak lulus peperiksaan dengan cemerlang,supaya nanti pak najib bagi biasiswa bank negara kat dia,kacip aku ini nekad juga nak hold buku yang sama guna account aku.sukahati lah,asal anda bahagia. hari kami habis exam baru dia hantar buku tu,berapa banyaklah denda dia.mungkin lebih dari 20 pound aku.aku jadi tenang.

"weh,ada email library hantar suruh ko kasi angkat buku yang kau hold haritu." selaku tuan punya account,mestilah notice tu sampai pada aku.

di pagi hari yang indah itu,dia buat muka sedih kat aku.apa barang orang suruh pergi ambil buku yang dia hold,jadi toya tiba-tiba ni.aku tak ambil peduli kalau aku karate dia,kalau aku sabotaj braces dia yang buat dia sedih macam ini.tapi aku tak buat apa apa!!!mata yang sudah berkaca-kaca bersama nafas yang tersekat-sekat tu seolah olah cuba memberitahu satu perkara yang mungkin amat memalukan. mungkin kucing dia kat rumah sudah mati,mungkin susan boyle sudah betul2 tarik diri dari britain got talent( oh ye hari ini finale ),mungkin kyle xy sudah mati,mungkin bantal busuk kaler kelabu dia sudah hilang.

aku tiba-tiba jadi tersenyum, mungkin kali ini tak semanis yang haritu tapi boleh dikatakan kedua termanis...

"orang yang hold buku kau dulu tu kau sendiri kan?" aku berlagak tenang sambil cover nak gelak gila babi ni.

dan syaza diam saja tanda setuju.aku pun diam cuba bermeditasi tenangkan hati.diakhir cerita ini aku karate budak mamai ini sampai otak dia tercabut.

p/s: harini ada orang bagi aku hadiah solid punyer.nanti next entry aku kasi gambar bagi korang semua jeles!!!

1 comment:

shaun the sheep said...

hahahahahahah

yat datang sambil menyanyi-nyanyi riang lagu gagap

hahahahahahah