Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 6 May 2009

saya innocent,tak belajar bio!


salah salah salah
waktu subur pun tak tahu!menurut kamus dewan bahasa, waktu subur adalah..carilah sendiri.tentu semua sedia maklum (T_T)

aku ada masalah.bukan masalah sebenarnya,satu kekeliruan secara tepatnya.sebagai seorang perempuan aku patut tahu bab2 ini,tapi harini terbukti aku masih mentah,tak tahu apa-apa.DAMN!
selama ini memang terpatri dalam otak aku yang waktu subur adalah dekat-dekat waktu period.(anda juga fikir begitu?)sungguh naif sekali.

kita mula di sini---> kawan baik aku yang seorang ni ada masalah konflik personaliti.katanya bila nak period je dia kan rasa nak melawa,nak pakai make-up,nak pakai gelang,nak pakai cincin.dan katanya dalam 2 3 hari lagi memang waktu period dia.oh aku dengan yakinnya mengaplikasikan teori aku ke atas behaviour ni(ini bukan module animal behaviour, jauh sekali genetics).nak tau apa?

aku kata patutla dia nak melawa,sebab waktu subur,dekat denga period.iyelah waktu-waktu sebeginilah kena pikat pasangan anda(untuk yang dah berkahwin sahaja ye).dan ternyata teori aku memang salah! salah! salah! kerana waktu subur adalah 14 hari selepas period!!terima kasih kepada cikgu biologi kami.lepas ni,aku akan pastikan aku ingat WAKTU SUBUR!!!
everyday learn something new.yahoo

p/s: cik haneem..lamanya tak nampak kamu -aku still stress exam nak dekat,esok pula ada oral test.arghhhhhhh

8 comments:

cigu bio said...

sama sama...tp igt..utk org normal range dia 5hari sblm hr ke-14 sehingga 2 hari selepas..maksudnya starting from hr ke-9 hingga hr ke-16

p/s kpd bukan pelajar biology, sila mahirkan diri anda dlm menstrual cycle dulu ye

Nursyawalina Sulong said...

lol
intan kalo dkt nak period
mudah sangat menangis
sensitif satu mcm
lepas nangis dua tiga hari
baru tpikir
eh
aku ni napa ek
huhu

Aisyah said...

perempuan memang agak manja dekat2 waktu tu kot.hahahah

Che said...

perempuan sensitif waktu sebelum period sbb mase tu level estrogen ngn progesterone x stabil..so kadg2 nk melawa, kadg2 cpt merajuk, kadg2 migrain..kadg2 aku x cakap pape pon dh kene hempas telefon..hahaha

sbb tu aku ske dating waktu 1st ngn 2nd day lps period..x byk kerenah..-Dr Che (bekas bakal doktor sakit puan =p)

ladyhaneem said...

aku ado..bz sikit weh...huhu.....byk benda kena setel awal2 sem neh..huhu

Aisyah said...

che: aku hari 1st ngn 2nd la disaster

haneem: oh lupa,dah bukak sem mesti busy

Che said...

so aku arap kepada wanita2 d luar sane..sila beritahu balak@kawan lelaki anda jika anda adalah disaster pd ari itu utk mengelakkan sebarang pergaduhan yg tak diingini..

laki slalunye mudah mngalah kalo pmpuan kua alasan tu..yela..xkan kte nk betah plk..bknnye kita yg rase..hehe

Aisyah said...

aku gaduh harini,tapi sengaja xbagitahu aku tgh sakit..nanti ingat minta simpati pula.dalam setahun ni banyak makan hati la..ikhlas aku ckp,aku dah cuba buat y terbaik.kalo dia dah buat y terbaik juga,aku xtaulah apa lagi masalah kami!!