Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 1 April 2009

lelaki selalu begini part II


dah pukul 1241 am..
dan aku TAK BOLEH TIDUR memikirkan kenapa susah sangat bagi seorang lelaki nak memahami apa yang cuba disampaikan oleh seorang perempuan.(T_T) kenapa dalam setiap conversation (bila KITA nak mintak tolong), perempuan yang kena mulakan dulu??
dah banyak kali aku aku cuba nak mintak tolong dari kaum ADAM ni, ternyata KURANG BERJAYA berjaya dicerna oleh otak diorang.susah sangat ke nak offer diri tolong kami ni??

ni satu contoh- hatiku berkata
*saya nak mintak awak tolong hantarkan
dan mulut dah bagi HINT (e.g. susahla, xpernah pergi pon tempat tu) tapi TAK BERJAYA.
2ND HINT pon dah bagi (e.g pernah tak pergi tempat tu?)dan aku senyap je mengharapkan dia akan kata *oh xpelah, nanti saya hantarkan
tapi HARAM!!.......buat buat xpaham ke or memang tak paham.n i gave up already

maybe salah kita juga yang tak berani nak mintak depan2 or cakap terus terang,tapi sebagai seorang yang agak susah nak mintak tolong..aku bagi 3 sebab yang sangat konkrit(pada pandangan aku la)
1-cant stand any REJECTION!!! kalo kena reject malu je.dah la tengah desperate nak orang tolong kita, sekali kalau dia cakap NO! what should i do? buat kecik hati je.baik xpayah mintak awal2
2-siapa kita pada dia?? dia bukanlah abah,adik,abang or even sedara mara kita yang sesukahati kita boleh perintah.he's just another human that we shared feelings with.selagi tiada ikatan, dia adalah seorang outsider that we cared for.nak kongsi kebahagiaan tak mengapa, tetapi kalau nak menyusahkan,hati aku kata jangan!
3-sebab takut kita ni mengganggu schedule dia.IYE.. perempuan memang suka kacau hidup anda.

tapi apa nak buat,terpaksalah cari alternatif lain bila orang yang kita dah bagi hint xpaham yang kita nak mintak tolong acct..
aku yang xpuas hati sbb tidak dipahami... xoxo

2 comments:

Anonymous said...

bgs la ko ecah...
br la aku tau...
tu adalah hint2nye...haha
(zam-notts)

Aisyah said...

haha alang2 ko dah tau ni, ko lah yang kena tolong aku :P