Semoga Allah merahmati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 24 April 2009

macam mana nak jadi lelaki tak guna

depan library..aku pon nak berjemur gak :)

umur aku masuk tahun ni, sudah 23 tahun,sudah tua rupa2nya (T_T).
sepanjang hidup aku,aku kenal ramai lelaki.dengan lelaki,seorang perempuan boleh jadi orang yang paling bahagia tapi boleh juga jadi orang yang paling malang dalam dunia ni,sebab jumpa lelaki yang jenis TAK GUNA.entry kali ni,aku nak bagi pendapat aku tentang macam mana nak jadi lelaki yang tak guna,khas untuk korang(lelaki)yang rasa senang hati sekali setiap kali sakitkan hati seorang perempuan

1-bet dengan member2,kalau korang dapat jadikan gadis target korang tu sebagai gf,korang dapat imbuhan.hihi tak kiralah walau dapat makan burger Mc.D free saja.korang peduli apa! yang ni,aku pernah kena..so rasanya sangatla indah sekali bila kena main camni.patut dicuba oleh sapa2 yang baru berjinak2 nak jadi orang tak guna.

2-pukul perempuan.baru nampak macho kalau boleh pukul perempuan dan paling cun kalau boleh tampar perempuan depan orang ramai.hal2 yang macam ni tak pernahla pulak jadi kat org2 yang terdekat ngan aku,tapi aku cuba gak imagine kalau kena penampar dengan lelaki sakit ke tak?ada orang pernah kena?

3-ni ramai orang buat:bercintalah lebih dari seorang.lelaki kan ada 4 kosong,jangn pernah cakap kat sapa2 yang korang ni dah berpunya.title 'berpunya'tu cuma buat korang hilang perhatian saja.lagi ramai perempuan,lagi korang nampak cool.tapi cinta ni pelik,kadang2 2 perempuan sanggup kongsi seorang lelaki.kalau dah kes macam tu,dah tak boleh salahkan lelaki.aku kongsi? tidak sama sekali!

5-jadilah lelaki yang paling jual mahal kat dunia ni.bila dia call,jangn angkat.bila dia text,jangan reply.cukup 4 kali,baru angkat.kata korang bz dan akan call balik.tapi jangn call balik.bila perempuan call lagi sekali.kata saja yang korang terlupa...suka!!!

6-beri harapan palsu pada perempuan.buat dia rasa istimewa tapi bila nampak je dia dah suka korang..tinggalkan.aku rasa yang ni pun ramai orang buat.mengorat separuh jalan,tiba2 confius suka betul2 ke suka main2.oh kamu memang tak guna.

7-ini paling penting(even no7)-pilihlah perempuan yang cantik saja,sebab perangai buruk boleh diubah tapi kalau muka buruk..huh korang sambunglah sendirik

8-dahla..aku pon dah pening(sbb cuba berotak seperti lelaki).nanti aku nak pergi menuntut ilmu macam mana nak hapuskan lelaki tak guna pula.wanita tak guna wujud kah??? xoxo

[EDITED]
9-walaupon korang dah berpunya,still keluar dengan perempuan lain.dengan beralasan yang korang tau limit antara cinta dan sahabat.bagi korang,xsalah berkawan dengan ramai perempuan,sebagai kawan saja.bukan nak bercinta pon.huh! apa yang buat anda jadi lelaki tak guna?at the end..akan wujud juga rasa suka tu.kerat jari aku for this one.kesian gf korang.

[EDITED LAGI]
tajuk entry aku ini,namanya 'macam mana nak jadi'..bukannya aku nak cakap lelaki itu semuanya tak guna.tolonglah jangan emo!korang tak buat baguslah,dan kalau dah buat baliklah ke pangkal jalan.semoga aku dapat pahala suruh korang balik ke pangkal jalan ni.hihihi

16 comments:

Nursyawalina Sulong said...

yg intan pnh kena 5 ,6 & 7..yg 7 tu betul2 bagi kesan..masa aku tgh gemuk, muka berjerawat, pakai bese2 je, kena tolak mentah2. siap2 kena sindir & banding2 kan dpn pompuan yg lagi cantik. bila aku dah kurus gini & kulit pun dah elok, sibuk dok sms ayat manis2...BOLEH BlAH!!! PANDANG KECANTIKAN SEMATA2

Che said...

aku tau yg no 1 tuuuuuu...hahahaha

kisah lama jgn dikenang kak...

Aisyah said...

che:kalau dah pandangan kenalah letak pengalaman sekali.bukan niat nak kenang kisah lama.i'll go for 1st.hahha ko pernah buat yang mana?

iftiey:org y mcm tu sah2 xleh percaya.heheh

ladyhaneem said...

pendapat aku....tepuk dada tanya lah hati....tp mmg ramai pon jenis tak guna camneh..hahhaha

Che said...

so xkan la ko ade 7 pngalaman kottt..hehe..

aku xnah wat yg mane2..aku dikecewekan adela..hahaha.. =p

xpe..kisah lama...no hal sis....
kate nk wat no 9 pnye?
9.laki yg pure2 tau limit bile kua ngn mmbe perempuan..hahaha

Aisyah said...

haneem: mungkin salah perempuan juga,senang jatuh cinta

che:ko memng suka kan no.9.sebab ko tgh buat menda tuh

Che said...

hehe..aku kerat jari, aku xkan suke minah tu...hahaha

nawi hensem said...

dah tau macam tu xyah la nak berawek2.suruh kawen je tengok sanggup ke x sbb msia kan nk kawen kena susah.struggle.baru nmpk keikhlasan laki tu sbb die kena struggle kumpul duet.kesimpulan die, pompuan2 kalo xnk jadi x gune jgn la dok termakan pujuk rayu laki2 yg bengong tu.lg 1 entry ni x mencambah minda langsung.buat la entry yang dapat ingat mati ke ape.haha dapat gak pahala.kalau x byk,sket pon jadi la

Aisyah said...

che: xsayang jari ke?

nawi tak hensem: ayat macam xpuas hati je.nak entry islamic baca msmwordpress la.satu lagi,wanita tak guna TAK WUJUD ok!!!

bazil said...

why so serius ma..pendek kata...jangan termakan pujuk rayu n jangan berharap kat lelaki sebab ramai yang tak guna..:P kan??

Che said...

edit la lg kak puteri...

bagaimana nak jadi wanita tak guna:

1. Membiarkan lelaki yg mnunggu dia bertaun2 tanpa sebarang jawapan..last2 diberinya alasan yg sgt2 x munasabah...smpai skunk aku x caye alasan tu..hik3...

2.

3.

yg lain isi sndiri sbb aku kene sekali je..

oh ye...aku syg jari aku tp still berani bet..hahaha

Aisyah said...

zhazil:bagi aku kena bercinta seikhlas hati.sbb kalo lelaki nak buat jahat kat kita,tu antara dia ngan tuhan.at least kita dah buat menda yang betul

che:xmungkin akan wujud entry tu sbb perempuan tak guna tak wujud.hahahah

AsyAnis said...

haha kudos!!

sebagai seorang perempuan saya sgtla bersetuju dgn panduan untuk mjadi lelaki x guna ni. sesuai untuk dipraktikkan untuk mane2 lelaki yg rase nak jadi penjahat wanita.

nway in my personal opinion, ade je rasenye pompuan x guna. sebab laki dan pompuan ni same je. Tuhan dah kate Dia ciptakan lelaki dan pompuan ni same, yg beza cume jenis tanggungjawab. And I believe that. It's not about equality, but equity.

cheers!! ^^

Aisyah said...

kalau kita xlalui semua ni,mesti xde erti kehidupan.kenala balance antara sedih ngn gembira

nawi x hensem said...

haha.msm wat islamic.mu wat la pasal mati ko gapo.baru bes.lawan2 dgn blog msm.nanti blog mu rama masuk.haha

Aisyah said...

nawi tak hensem:aku pon baca msm.mana leh lawan tokey.aku ngn msm lain genre